tisdag 19 januari 2010

Tankar på kvällskvisten..

Hela den här grejen som jag och Joss startat med (le blögh) börjar växa. Och jag tänker tillbaka till för någon vecka sedan, när vi startade bloggen & insåg att; ja, vi skall lyckas. Det startade för några veckor sedan i en liten lägenhet på stormyren. Vi var hemma hos Emelie (le bogg) med lite folk. Det var jag, joss, emelie & emelie den andre. Då började en idé gro.. vi skulle åka ett lopp under sportlovet. Vilket? hur skall detta gå till? har vi ngn chans? ja, många frågor haglade fram och tillbaka. Nu, några veckor senare, när vi mognat ngt och kommit in i ett hälsosammare liv (kanske?) så inser jag; varför gör vi detta? Vad beror det på? Jag har några alternativ:

1. Maten.
Man får äta i princip vad man vill, fast i hälsosammare lager. Nu är ju detta iof ngt som jag & J kanske inte följer så noga (glass, chips, alkohol, pizza, paj, kladdkaka, fika, kex, choklad, läsk), men vaddå.. mat som mat?! Sen kan man diskutera om
vi äter så pass att vi bränner bort mer än vad vi lägger på oss hehe..
2. Männen.
Ja vilka män? skidåkarna så klart. I vilken sport hittar man killar som är friska, städade & dessutom frivilligt tar på sig en kroppstrumpa? nej just det. En viktig faktor så att säga. Sen finns ju nackdelen att de är borta ungefär 360 dagar om året, me
n då blir det den här känslan av att man som kvinna står hemma och suktar. Viftar lite fint med en näsduk & gråter över att "han är ju aldrig hemma!". Åhåjaja, helst får de vara klädda i e
n kroppsstrumpa á la Northug. Mer badboys till skidvärlden!
3. Stämplad hurtbulle
Ja, bara man nämner att man ska ut & åka skidor eller springa, då får man till svar:"men GUD vad du är hurtig, önskade jag också var det." Ja synd för dig, bra för mig. nej men skämt o sido, vem vill inte känna sig sig frisk & fräsch? Sedan så blir man oftast stämplad som "seriös" eller "motiverad". Hmmnja, det är inte så jävla glamoröst när man glider fram (eller bak) i skidspåret, svettig som en gnu, har ont överallt, tekniken är kass, man inte har ngt spårkort (ojdå..), man möter massa proffsiga skidisar & vädret suger.

4. Skidor är kul!
Den sista anledningen, och framför allt den viktigaste: skidor är faktiskt djävligt kul. Innan så tänkte jag "nej, fy vad drygt & det är kallt, jag suger & alla kommer skratta åt mig." Jag & J har upptäckt att det faktiskt är sjukt najs! Det är fint att vara ute i naturen, man känner sig fräsch och utvilad (lr ja, fräsch och fräsch, snarare svettig men.) efter en tur, det är skönt med frisk luft, man blir vältränad, man knyter nya kontakter och man flummar omkring. Sedan är det väl skillnad mellan att vara superseriös och att vara som vi. Men allting behöver inte vara så viktigt & bra hela tiden. Fasen skitsamma att vi är ganska kassa & att vi aldrig kommer bli ngn ny Charlotte Kalla - vi har varandra och vi har schvajnigt kul! Den här bloggen har också blivit ett bra samtalsämne hos oss & man får massa nya idéer.

Jag tror nog att allt av det som jag har nämnt finns med i en salig blandning till vårat plötsliga intresse. Det blir väldigt mycket oseriöst i bloggen & folk tycker säkert att vi är töntiga, men fan. skitsamma! vi har djävligt kul & det är sjukt fint att vi har hittat en sport som vi gillar. Inte alltid det händer menar jag! Sen så kanske man kan spräcka lite bubblor ang. ens fördomar för skidåkare :) Vi är öppna för nya äventyr så att säga! Man skulle nog aldrig kunna tro att vi två skulle börja åka skidor igen & lägga ner massa tid på en skid(!) och dansblogg.. Men det gäller att överraska! Haha nu känner jag att det här blogginlägget blev sjukt seriöst, men ville försöka förklara grunden till allting. Och kanske få folk att förstå att vi gör detta för att det är en kul grej & inte för ngt annat :)

Tack & adjö, nu blir det lite sytycd-klipp!
PÖSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Just do it!