onsdag 20 januari 2010

Gunde Svan, du är min idol.

Ja, dessa idrottsmän alltså.. Ska man skratta eller gråta? Ja, jag fick då mig ett gott skratt när jag läste artikeln. Det är inte alltid lätt att vara en upptagen idrottsman med huvudet uppe i det blå. Men Gunde, jag gillar dig ändå. (och där fick jag till ett rim också tjoho!)

Ska du skänka pengar till Haiti? Har du redan gjort det? Med vilken organisation? Varför? Hur mycket ger du?


GUNDE SVAN, 48, SKIDLEGENDAR:
– Vilken jordbävning?!
Jordbävningen i Haiti.
– Har det varit en jordbävning?
Ja, 150 000 människor misstänks ha dött i katastrofen.
– 150 000! Det låter ju helt otroligt?! När hände det här?
Natten mot onsdag.
– Men det är ju en hel vecka sedan!?
När Gunde kommer över chocken säger han:
– Jag har bara kollat på vädret den senaste veckan och har haft fullt upp med annat. Det låter som att de kommer att behöva pengar så jag kommer nog att skänka en del via Unicef och Röda Korset.



Se hela artikeln här

1 kommentar:

  1. haha jag trodde jag skulle dö! vem missar en sån sak? pinsamt

    SvaraRadera

Just do it!