onsdag 13 januari 2010

perfekt start på dagen


  • 1 banan
  • ca 1 ½ dl rågflingor
  • 1 ägg
  • krossat linfrö (inte för mycket, då kommer du bli risig i magen)
  • ca 1 ½ msk kakao (för smakens skull. där bestämmer du själv hur mkt du vill ha)
  • mjölk (så mkt som känns bäst, så det blir bra konsistens
Det bör tilläggas att allting helst ska vara ekologiskt! Sedan mixar du alla ingredienser tills allting blir till en brun sörja med lagom konsistens. Inte för rinnande & inte för trögflytande. Hm.. Detta låter suspekt likt.. Häll upp röran i ett glas & vóila! ready to drink!
Till detta brukar jag dricka ett glas med berocca vitamin & mivi total. Jag har världens sämsta immunförsvar så jag försöker boosta upp det på det här sättet.. Om det funkar eller inte är en annan femma, men man kan ju låtsas.

Det ska tilläggas att detta är en frukost som passar mig, som 18årig kvinna & nybörjarskidis. Ni som är av det andra könet & som känner att ni inte är mätta efter den här dosen får göra mer. Nästan allting är cirka-mått. Kör på med det som känns bäst!


Resultatet!
- nästan


Nu väntar jag på att Joss ska lägga upp lite bilder på vallahörnan!
Tills dess...
Min favoritlåt genom tiderna.
Luta er tillbaka, slut ögonen och njut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Just do it!