måndag 18 januari 2010

Åkarprofil no1


Namn: Josefin "Djozée" Lindgren
Ålder: 20
Vikt: oidentifierad, smal
Längd: ca 1.72
Jobb: Statoil i Orsa, elitåkare
Intressen: dans, skidor, teater, vänner & Gunde
Familj: mamma Ann, pappa Per, bror André & syster Julia
Utbildning: estetetiska linjen inrikt. teater. graduated 05
Civilstatus: singel
Motto: "Staka förihelvete!" och även "Lev idag, imorrn kan snön vara borta."


Josefine Lindgren även kallad "Djozée" eller "mini-Kalla" har länge setts som ett löfte. Redan som liten intresserade hon sig för skidåkningen och tävlade tillsammans med nuvarande skidåkartalanger som tex Anna Haag. Hon upptäckte dock att skidåkningen inte intresserade henne som på samma sätt som förut & slutade (till allas förtret). Hon har nu, några år senare, bestämt sig för att göra comeback. Sagt av Per Elofsson: "Ja, det var en sorgsen dag när Josefine bestämde sig för att sluta. Jag såg henne som en av de lovande & hade förberett mig på en ljus framtid för hennes del. Idag, när jag hört att hon gör comeback, skiner solen igen. Som vi har väntat! Jag skulle säga att hennes starka sida är den klassiska delen. Hennes stil är något över det vanliga." Josefine är en upptagen kvinna, men jag har idag, lyckats få tag på henne.
"Hej Josefine, hur känns det att vara tillbaka?"
"Hej, jo tack strålande. Jag ser fram emot en säsong full av träning & trevlig gemenskap."
"Hur känner du över Anna Haag, Charlotte Kalla & Johansson? Ser du dem som dina konkurrenter?"
"Nej, gud nej! Jag och Anna har ju, som sagt, tävlat sedan barnsben och är väldigt goda vänner. Inom skidvärlden så ser jag dem inte som konkurrenter. Inte på några andra plan, för den delen heller.
"Tack så mkt, har du några sista ord att yttra?"
"Tack själv. Ja, det är ju mitt motto: Staka förihelvete!"

Som ni ser så är Josefine en mycket ödmjuk människa och vi ser framemot en säsong full av segrar. Vi tackar för oss här i från studion. Hej.

Vill ni veta mer om Josefine? Kontakt: nin_89@hotmail.com

/ Tack & Adjö önskar Kim Enkler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Just do it!